A 2006-os E3-on a Bungie bemutatta a Halo 3-at, így joggal hihettük, hogy Master Chief harmadik visszatérése mellett nincs készülőben még egy ilyen univerzumban játszódó cím. Szeptember 27-én, a Microsoft által szervezett barcelonai X06 kiállításon mindenki nagy meglepetésére bejelentették a Halo Wars-t, mely alapjaiban tér el az előző részektől.
Jelen cikkünk alanya, a Halo Wars - kérlek titeket kapaszkodjatok meg - nem FPS lesz, hanem egy kőkemény, ízig vérig profi valós idejű stratégia. A cuccot a Microsoft megbízásából, a Bungie felügyelete mellett az Age of Empires sorozatról elhíresült Ensemble Studios készíti, így sokan már most kikiáltották azt a 2007-es év legjobb RTS-ének. A nagy meglepődés tehát nem oktalan, de azt minden bizonnyal nem sokan tudjátok, hogy a Halo-t eredetileg stratégiának tervezték, amikor még Macintosh-ra dolgoztak a Bungie-s srácok.
Az X06 kiállításon, ahol elsőként mutatták be a játékot, egy tényleges in-game modelleket használó pre-rendered CG animáció volt látható – hasonlóan a többi friss cucchoz. A Halo Wars exkluzívan Xbox 360 konzolra készül, ami meg is érthető, hiszen a Halo név a Microsoft konzoljának egyik legnagyobb húzóereje. Na de milyen is lesz a játék pontosan? Lássuk a részleteket!
A Halo Wars a játékost a földi UNSC sereg parancsnokává teszi abban a korban, melyben a földi erők az első halálos csatáikat vívták a gonosz Covenant hordák ellen. A modern trendnek hódolva a játék a Halo sorozat előzményeit mutatja be, időben ugyanis az első rész elé kell sorolni az itt zajlódó eseményeket. Frissen kinevezett parancsnokként a “Spirit of Fire” hadosztály irányítását kapjuk majd meg, feladatkörünkbe pedig beletartozik majd a háborúban való helytállás, a katonai létesítmények felépítése, a nyersanyag gazdálkodás és az utánpótlás biztosítása is. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Covenant seregeket is irányíthatjuk-e majd, a fejlesztők erre a kérdésre csak annyit válaszoltak, hogy „légy türelemmel, ez majd kiderül”. A részletekről hasonlóan homályos minden, de az már a videóból kiderült, hogy visszatérnek a belső nézetes sorozatból annyira imádott gyalogos katonák, Warthog terepjárók, de még a Pelican-ok és a Scorpion-ok is.
A fejlesztők és a kiadó egybehangzó állítása szerint nagyon jól haladnak a fejlesztések, de még nem akarnak és nem is tudnak megjelenési dátumot közzétenni. Az Ensemble-s arcok már most, október elején készen vannak a hangokkal és megkomponálták a zenét is, a programozás pedig olajozottan halad előre. Apró érdekesség, hogy mindenki szemében kézenfekvő lenne, ha az Age of Empires 3 motorja dübörögne a Halo Wars alatt is, mégsem így lett. A fejlesztők nem nyúltak a híres-neves PC-s sorozatot megmozgató endzsinhez, ehelyett a nulláról indulva egy vadi új motort kezdtek el leprogramozni.
Az X06-on bemutatott és többek közt alul is megszemlélhető videó teljesen lenyűgözte a nézőket, a játékosokat és a zsurnaliszta kollégáinkat is. Mindenki a Halo 2 Vista-s verziójára és a Halo 3-ra várt, ehelyett egy olyan pofont kapott, amely után üreges tekintettel csak azt tudta ismételni, hogy „Whoa. Wow. Cool”. A mozgóképből kiderült, hogy küldetéseinket nagyban fogja nehezíteni a változó időjárás. Viharok, erős szelek és mindent eláztató eső fogja pokollá tenni a Covenant seregek ellen harcoló temérdek spartan életét, akiknek sokszor sötétben kell helyt állniuk ebben a távoli és idegen világban. A támadást földön és levegőben egyaránt megszervezhetjük, de ellenünk is hasonlóan támadnak majd az idegenek a már jól ismert antigravitációs Banshee, Ghost és Wraith járművek használatával.
Apró szerkesztői megjegyzés, hogy az interneten minden rajongó a majdani irányítás miatt aggódik. A The Lord of The Rings: The Battle for Middle-Earth II Xbox 360-as átirata pocsékul használja a gamepadot és félő, hogy ez esetben is hasonlóan körülményes lesz majd a navigáció. Mivel a Command & Conquer 3 a BfME II motorjával megy és azt is az Electronic Arts készíti, így annak irányítás terén nem sok jót ígérhetünk, kíváncsian várjuk hát, hogy az Ensemble-s fickók hogyan hidalják át a billentyűzet és az egér okozta hiányosságokat.
A címszereplő Halo Wars várhatóan egy új élmény kapuját nyitja meg a Halo univerzum szerelmesei előtt. Stratégia mivoltja már alapból felrázza a sorozatot, továbbá üde színfoltot visz bele a sok ismerős elem is, mint például a rengeteg Covenant szörnyike, az FPS-ben is használt járművek, valamint a spartan harcosok csoportos irányítása. Lássuk be, egyelőre nem sok információ van nyilvánosság előtt, ezért már most megígérhetjük, hogy később, amikor már szállingóznak a játék részletei, akkor visszatérünk a Halo Wars-ra és egy kövér előzetes keretében részletesebben is bemutatjuk nektek.
|