Menü
 
Multiplayer leírások
 
Vicces_esetek/trükkök
 
Egyéb
 
Halo Combat Evolved
 
Letöltések
 
Halo 2
 
Halo 3
 
Halo Wars
 
Vegyes
 
menü

 

Szerkesztés alatt.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Halo 3 Hírek
Halo 3 Hírek : A Halo 3 mókás oldala (kedvcsináló)

A Halo 3 mókás oldala (kedvcsináló)

KI4IDeM  2009.06.02. 15:52

 

Tehát kedcsináló, erősen az off- és online multiplayerrel és viccesebb jelenetekkel a központban. Lesz pár játékmód, néhány feature, és nem utolsó sorban bemutatnám, miben utólérhetetlen a játék – merthogy szubjektív megítélések ide, előítéletek oda, látni fogtok pár meglepő és/vagy mulatságos videót is. ;)


(akit nagyon nem érdekel a szöveg, az támadja be egyből a videók linkjeit, azokat mindenképp megéri megtekinteni! ;) )

 

Kezdhetném onnan, hogy az első Halo igazán újat hozott az FPS-ek piacán monumentális helyszíneivel, remek harcrendszerével, vagy az először itt látott ötletekkel, mint pl. mindössze két fegyver cipelése, a visszatöltődő pajzs, az ellenfélre tapasztható gránát vagy a melee fontossága.
Mesélhetnék a Halo 2 remek matchmaking-rendszeréről, a duel-wield-ről vagy a járműlopásról.
Vagy itt van a Halo 3, ami még ezeken is mindenben túlmutat.
Említhetném az egész trilógiát jellemző szépséget, remek zenét, a stílusosságot vagy az ötletes pályadizájnt.
Mindezt nem teszem.

Merthogy a multiplayer és a közös lehetőségek játszák most a központi szerepet.
Na de hol is kezdjem… ezt sem az alapoknál. Inkább a játék viccesebb és kevésbé komoly oldalát szeretném bemutatni azoknak, akik még újak Halo-témában és talán azoknak is, akik már tapasztaltabbnak számítanak..

Előzetesben még egy apróság: mindez a sok poén nem lenne benne a játékban, ha nem lenne olyan istentelenül jól megírva a motor fizikája.
Erős jelző? Meglehet. De ha végigolvasol itt minden szöveget és megnézel minden videót, be fogod látni, hogy egy visszafogottabb jelző nem állná meg a helyét.

Elsőként az egyedi(bb) módokat mutanám be.


Rocket Race.
Nagy pálya, kétfős csapatok. Az egyik csapattag vezeti a Mongoose nevezetű quadot (a jármű így néz ki), a másik mögötte kapaszkodva lövöldözik egy rakétavetővel.
Ebben a módban minden sebződés ki van kapcsolva, mind a játékosok, mind a járművek sebezhetetlenek. Merthogy nem a gyilok itt a lényeg, hanem az, hogy checkpointokon áthaladva megjerjük a versenyt, másrészt ebben a többieket a rakéta segítségével akadályozzuk. A csapatban az egyik tag VIP, csak akkor jár a pont, ha ő átér egy checkpointon.
Ez az egész jól sikerült videócska elég szemléletesre sikeredett, tessék megtekinteni.
Tippek és trükkök erre.
Remek játékmód, igazi party-cucc. :)


Másodikként jöjjön az Infection.
Maximális tisztelet a Bungie-nak, hogy megcsinálták ezt a játékmódot, ugyanis ez a Halo 2-ben egy hivatalosan nem létező, „community” játékmód volt. Csak ott mindenki „zombizásnak” hívta. :)
Van két csapat, az egyikben vannak az emberek, a másikban pedig a játék elején csak egyetlen „fertőzött” van. Ha fertőzött megöl egy embert, az fertőzöttként éled újjá és ő is elkezdheti gyilkolni az emberi csapatot.
Az emberek sima fegyverekkel (általában a szokásos assault vagy battle rifle-al) indulnak, a fertőzöttek jellemzően karddal (léteznek eltérő beállítások, ahol a zombik Gravity Hammer-t használnak, erre majd még kitérek). A másik jellemző beállítás, hogy a fertőzötteknek vagy nagyobb a pajzsuk, vagy rohadt gyorsak de egy pillanat alatt, egy-két sima találattól elfekszenek.
Pontot akkor kapsz, ha megölsz egy fertőzöttet, vagy fertőzöttként végzel egy emberrel. Három fordulósak a meccsek, egy fordulónak akkor van vége, amikor minden ember átment fertőzöttbe vagy ha lejár az idő (utóbbira még nem nagyon láttam példát).
Ennek a módnak vannak alverziói is, mint mondjuk az Alpha Zombie (ahol a legelső zombi erősebb/gyorsabb, mint azok, akiket megfertőzött) vagy a Save One Bullet (ahol az emberek nyakig felfegyverezve, de kevés lőszerrel indulnak) – lehet própálgatni melyik jön be leginkább.
Alapból is kifejezetten a mókára kitalált mód, ám az igazi poén a módosított pályáknál kezdődik. Van itt egy pályára felépített nagy házikó, amit az emberek próbálnak bevédeni (jellegzetes zombifilmes klisé, ugye :D), vagy a Rat’s Nest egyik módja, ahol a fertőzötteknek komoly barikádokon kell bejutnia a bázisra, hogy fertzőzhessen.
Két videót ajánlanék (bár ezt a módot inkább megélni kell, mmegnézés alapján talán ez jön át a legkevésbé): az egyikben egész jól elkapták a lényeget (és a 28 héttel később zenéje igencsak megy hozzá), a másikban pedig láthatjuk, hogy egy nagy pályát miért mókás összerakni a villámgyors, ám pajzs nélküli, Gravity Hammer-t cipelő zombikkal nézzétek végig, nem semmi, hogy a fickó meddig bírta!. :D
Tippek és trükkök itt.
Kiváló móka, ha van alkalmatok nagyobb haveri csapatban (főleg lanpartyn!) kipróbálni, tegyétek meg, baromi jókat lehet röhögni ezeken a meccseken! :)


A harmadik egyedi mód a Grifball.
A Halo 3-at csak komolyan játszani szeretők annyira nem kedvelik, mert ahhoz túlságosan poén játékmód, túl sok a kevésbé kiszámítható elem. Live-on keresztül játszva pedig ritka sok idiótát képes besorsolni a progi mellénk/ellenünk.
A szabályai leginkább az amerikai focihoz hasonlít, persze jóval egyszerűbb annál.
4 vs 4 játékmód. Középen van egy bomba, ami magunkhoz kell venni és az ellenfél kezdőpontjánál lévő kis körbe kell bevinni, ahol aktíválódik és felrobban – ezért jár a pont.
Ha bomba nélkül mászkálsz, alapból van nálad egy Gravity Hammer és egy Energy Sword (mindkét fegyver egy képen ). Jó találattal mindkettő egyből halálos az ellenfél számára. Nyílván az a lényeg, hogy együttműködve az ellenfeleket hamar leverjük és magunkhoz vegyük a bombát, amivel lehet is befutni.
Ha a bomba van a kezedben, gyorsabb vagy és keményebb a pajzsod, valamint a bombával tudsz csapdosni. A színed rikító sárgára vált és a pajzsod erősen lüktet, így mindenki egyből kiszúrhat.
A szabályokat bemutató vicces videócska itt található. Ezen az oldalon nyomon követheő egy szervezett Grifball-bajnokság is, eredményekkel, csoportokra osztott divíziókkal és minden egyébbel, nomeg nevezni is lehet – szóval lehet ezt komolyan is csinálni.
Tippek és trükkök erre.
Remek móka, érdemes kipróbálni!


Ne feledkezzünk meg a Forge módról sem! Ugyebár itt szabhatjuk át kedvünk szerint a pályákat. A felépítésbe és a fix falakba/épületekbe nem tudunk belenyúlni, de az újjászületési (respawn) pontokat, a fegyverek és járművek elhelyezkedését és újratermelődését is kusztomizálhatjuk, falakat, energiapajzsokat, teleportokat, akadályokat, robbanó hordókat és még kismillió egyéb apróságot pakolhatunk le kedvünk szerint.
Persze a jónép kreatívitását nagyrészt nem a jól használható pályákra lőtte el, hanem egyből a hülyeség dőlt belőle.
Először mindenki a minél nagyobb robbanásokra utazott (ahogyan itt), aztán azért csak kibontakoztak az érettebb és poénosabb ötletek is.


Példákat mutatnék!

A Shenlong Dragon egy egészen jól sikerült alkotás, a játékban elérhető tereptárgyakból lett összerakva ez a hatalmas sárkányforma (sajnos az egász alakos kép túl messze lett volna és nem mutatott volna).
A Ballista nem csak egy hatalmas szobor, de még a meccsre is hatással lehet, mivel hatalmas zaj és fények közepette folyamatosan köpködi a fusion coil-okat (robbanó hordószerűségek).
Kreatív ötletekből akad rengeteg, ez csak egy példa a sok közül, de legalább minőségi darab: a DB Catapult névre hallgató módosítás az, aminek hallatszik. Katapult. Parádésan ötletes, többfajta komponensből épül fel, az egész persze erősen támaszkodik a játék fizikájára.Videó itt.
Szintén szép teljesítmény felhúzni egy olyan kupolát, mint amit a Build-a-Dome-ban láthatunk. Ugyanis nem olyan egyszerű ezeket az elemeket pontos összeölleszteni és lefixálni úgy, hogy még dekoratív is legyen a végeredmény.
Íme egy kidobós módozat, a Loco Dodgeball. A két oldal között nem lehet átmenni (erre vannak középen a zöld teleportok, amelyek visszaraknak, és a kék gravitációs mezők, amelyek mindenképp belesodornak a teleportok valamelyikébe). Ötletes, ötletes.
Kevésbé használható és kidolgozott ötlet, inkább jópofa: gyorskajálda. Jó poén rendezni egy kis lövöldözést egy Mekiben vagy Börgerben – Összeomlás, valaki? :) Képek erre és erre.
A The Tower egy remekül kidolgozott pálya. A képek mindent elárulnak. Szerencsére rengeteg ilyen akad még a neten. Mint mondjuk a Reach 101.
Végül egy példa a nekem igazán tetsző kreatívitásra: az Earth (Puzzle). A Puzzle típusú módosítások szintén a fizikát használják ki. Ebben a módosításban csapatmunkát is kell használni, egyedül nem megyünk semmire.
Tessék megnézni!

A Forge-os videók közül pedig álljék itt ultoljára egy hivatalos darab. Van benne akadálypálya, Transformers-robot járművekből, vicces halálok és még örökmozgó-szerűséget is láthatunk. Kötelező.


Kábé ennyit a Forge-ról. Még csak a felszínt karcolgattam, mert lehetne írogtani a szerkesztés trükkjeiről, a bombahullásról, a lebegő tárgyakról, a tárgyegyesítésről és egyebekről, csakhogy most nem erről szól a bejegyzés – és már így is jelentős helyet adtam neki. :)
Ha érdekel a téma, akkor látogass el a ForgeHub és/vagy a ForgeGuide oldalakra, rengeteg tipp, trükk és ötlet jöhet innen.

Amit kötelező kiemelnem!
Az itt látható, valamint az összes módosítás ingyenesen elérhető rengeteg helyen: a fenti két oldalról is tölthetőek a kirakott pályák (csak a Bungie honlapján kell hozzá regisztrálni, ha ez megvan, a kijelölt módok a következő Live-ra történő csatlakozás után autómatán letöltődnek és a Custom games menüpontnál már ki is választhatóak), emellett nézegessétek a többi játékos File share-jét, nomeg minden ilyesmi elmenthető, ha már játszottál vele (a Custom games Recent maps menüpontja alatt vannak).


Na innentől jönnek az igazi finomságok!

Legyen először egy-két fegyver.

Energy Sword. Bemérsz, meghúzod a ravaszt és már annyi is a másiknak. Már ha nem lő le közben vagy nincs nála egy másik kard. Ugyanis létezik egy ilyen (nevezzük így) sword duel: ha egyszerre csapunk a karddal, csak a pajzsot sebezzük le, de más bajunk nem esik. Amint sikerül hamarabb csapnunk, mi nyertük meg – persze ehhez is ismerni kell a kardozás ritmusát. Van is róla egy kisebb videó.

Aztán itt van a Gravity Hammer. Nem tudom, hogy a készítőknek mindez honnan jött a készítőknek, mindenesetre le a kalappal.
Ez a fegyver egy gravitációs lökést csinál a becsapódás pillanatában, ami az ellenfeleket elrepíti. Alap. Viszont ennél szebb dolgokra is képes! Egyrészt a segítségével magasabb peremeket is elérhetünk, másrészt a felénk jövő tárgyakat tudjuk vele eltéríteni, legyen szó rakétáról vagy járműről. Katt a linkekre, a jármű-eltérítés itt, a rakéta kivédése pedig itt és itt vehető szemügyre – utóbbi egy szép killt is eredményez. :)


Ha már az imént a járművek kerültek szóba, jöjjenek a hozzájuk kapcsolódó poénok.
Nem, most konkrétan nem a járműlopásra és gázolgatásra gondolok, inkább az olyanokra, amikor egy-egy szétrobbanó jármű egy darabja még képes ölni. :D Példák erre, erre és erre.
Számomra az első videó nagy kedvenc, a másodikhoz hasonlót pedig én is csináltam, csak akkor lézerrel lőttem a Banshee repülőre és a szárnya engem csapott el – természetesen öngyilkosságnak számított. :D A harmadik csak a „szokásos” betray (azaz árulás, amikor az illető a csapattársát nyírja ki), persze egy finom kis csavarral. :P

Aztán ott vannak a viccesebbnél viccesebb gránátos gyilokok, leginkább a tapadós fajtákkal lehet szép nagy véletleneket produkálni.
Az első videóban remek példát láthatunk arra, hogy egy félpályás dobásba fogyan tud besegíteni egy gravitációs lift.
A második videóami a numeró egyes a listámon – szabályosan meg lehet döbbenni, mert ilyen nincs!!! Hihetetlen dolognak lehetünk szemtanúi: a fickó eldobja a plazmagránátot (ami rátapad minden járműre, fegyverre vagy emberre), de mire odaérne a célszemélyhez, az eldob egy sima gránátot, amire (!!!) rátapad a plazma és a kettő együtt repül vissza a feladóhoz. Észbontó!


A pályákon nem csak az ellenfelek és a járművek jelentenek ránk veszélyt, hanem minden egyes tereptárgy is. A robbanó hordók használata viszonylag egyértelmű, de eszerint a videó szerint ismét közrejátszhat a véletlen és látványos killek hajthatóak végre velük, de amigazán lenyűgöző, hogy még a sima bólyák is képesek ölni (videó itt). Az eset ritka, bár az elmúlt néhány hónapban egyszer már én is láttam hasonlót. :)


Végezetül pedig mutatnék még pár videót, amelyek nem fértek be a fentebbi kategóriákba.

A videó címe igen beszédes: ennél jobban nem is lehetne kezdeni egy meccset – bár ő maga sem gondolta volna, hogy ebből a lövésből bármi is lesz. :) Íme!
Szintén kedvenc, amiben egy igen furcsa betray-nek lehetünk szemtanúi: ki gondolná, hogy olyan magasan fog meghalni egy terepjáró által összenyomva? Itt minden kiderül! :D
A Halo 3 egyik újítása, hogy ha van nálunk két fegyver, a másik látszik a hátunkon. Ha ez történetesen egy hatalmas kalapács, akkor az még veszélyt is jelenthet a hordozóra, ugyanis a fegyverre is tapadnak a gránátok. :P Ha nem látom, tán magam sem hiszem el!
Pech a javából, ennél szerencsétlenebbül nem nagyon lehetett volna újjászületni. :D
Volt már úgy, hogy valakire sniperrel vadászol valakire, de egy lövés a betonról a tőled 50 méterre, az emeleten mászkáló csapattársadat találja fejbe? Neeem?! Akkor ezt nézd meg! :D
Ismét egy "árulás": Szegény srác a megpattanó járművet alig tudja megfogni, minden erejével azon van, hogy ne boruljon fel, és mire végre talpra állna… tekintsétek meg!
Rossz minőségű válogatás, de az első jelenetet mindenképp érdemes megtekinteni.
A végére pedig egy hosszabb móka: Capture the Flag módozat a hatalmas Sandtrap pályán. Érdemes végignézni, ahogy a csapat vért izzadva próbálja elorozni a zászlót – hogy aztán a legvégén valami hihetetlen nagy mákkal össze is jöjjön a dolog. Megtekintése erősen javallott!


Remélem sikerült pár jópofa, érdekes és humoros dolgot bemutatnom, de legfőképp remélem, hogy sokatoknak – főleg a Halo-szűzeknek - megjött a kedve a játékhoz!

U.i.: örök hálám Ch4Bi HUN kollégának, kinek segítsége nélkül az itteni videók jelentős részét nem tudtam volna begyűjteni! ;)

 A cikk forrása : www.konzolsport.hu

 
Halo2 GameGuide (magyar)
 
Klánunk, a CZD - ISMÉT AKTÍV
 
Haverok, buli, Halo
 
HALO AJÁNDÉKÖTLETEK
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Csoport&Eligazítás

HALO 3 Free For All Verseny 1. Forduló ma 20h. Végeredmények Remélhetőleg már ma fentlesznek az oldalon!

A nevezések lezárultak, és ma este útjára is indul a bajnokság első fordulója. Egészen pontosan 20:00-kor (várakozási idő maximum 5-10 perc). Aki nem lesz jelen, az automatikusan feladta a napi meccset, ami 0 pontot jelent. A csoportok a klasszikus kalapból való húzás szerint jöttek létre, íme:

Csoport 1:
tomporos
csababi
tonix3
RuN iTz Tami
markopolo181120
Csaby
II Crash0w3r II
ITEI iD4W1D

Csoport 2:
Cayman HUN
Xx Raron HUN xX
ballazs
ITEI KI4IDeM
Snake aZ eKe
markidlive
Albert Wesker10
hiT KimimI4Ir0


Csoport 3:
UltraWOODnorbi
bestyen
Norbee HUN
bograts
BLADE HUN
RuN iTz pLayeR
JAy aZ eKe
hIT ChI4IBi
MagyarRedDevil5

A csoportokból az első forduló után három játékos esik ki, értelemszerűen a legkevesebb ponttal rendelkezőek. Tehát ma este mindenki keresse Live-on XboxHu ODST FFA (Simax)-ot az aktuális eligazitásokért, teendőkért, és szeretnék még egyszer sok sikert kívánni minden résztvevőnek! GL HF! ;)

További részletes infók a direkt erre az eseményre készült mellékoldalon találhatóak.

Üdv: Tommy_Angelo (GabeN306HUN)

 
HaloCommunity
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints